środa, 11 stycznia 2017

No to start!

Może wielu z Was stwierdzi :" jak można  jeść  to samo na śniadanie  od ponad roku?!"  no można...  Przynajmniej ja moge i powiem wiecej- nie umiem funkcjonować  bez owsianki:) Daje mase energii,  przez co z łatwością  możemy  dotrwać  do kolejnego posiłku :)


1 szklanka mleka
3 czubate łyżki  płatków  owsianych (u mnie zawsze górskie)
Szczypta soli
1 lub jak kto woli 2 łyżeczki  ulubionego dżemu,  ewentualnie swieze owoce,  TYLKO NIE BANANY!


MLeko wlewamy do rondelka,  wsypujemy płatki, sol.  Gotujemy,  ale nie zagotowujemy:)
Pzelewamy do miseczki,  dodajemy drzem/owoce.


CZAS NA OBIAD!
Dzis u mnie brokułowa z ciecierzycą- czyli bomba zdrowia w jednej misce!
Ja gotuję  zazwyczaj obiad na dwa dni,  dlatego to duży  gar obiadu dla trzech osób :)

Składniki :
3/4 szklanki suchej ciecierzycy
1 brokuł
Pół cukinii
Pół cebuli
Dwa ząbki czosnku ( u mnie dziś  granulowany bo...  Zapomniałam kupić :))
1 marchewka
1 mała  pietruszka
1 sredni ziemniak
1 spora łyżka serka kremowego naturalnego,  lub poprostu jogurt grecki
1 łyżeczka oliwy z oliwek
Kostka warzywna/rosołowa
Sól  i pieprz



Dzien wcześniej  zalałam ciecierzyce wodą,  musi moczyć się  całą  noc.
Później  wystarczy ją  gotować w osolonej wodzie około  godziny (musi być  poprostu miekka)

Cukinię,  marchewkę,  pietruszkę  i ziemniaka kroję w plastry,  brokuła dzielę  na różyczki, zalewam wodą  tak by warzywa były przykryte,  wrzucam kostkę  ( niewiedzac dlaczego- nie lubie zup na prawdziwym rosole...) zaczynamy gotować.  Na patelni rozgrzewam oliwe i podsmażam z czosnkiem,  wrzucam do warzyw.
Kiedy warzywa zmiękną blenduje całość,  dodaję  serek lub jogurt,  przyprawiam pieprzem i solą i gotowe!  Podajemy ją  obsypaną  ciecierzycą:))
Smacznego!


Nastał  czas kolacji!   16:20 to czas idealny:)

Dziś  w menu dwie kanapki z chlebkiem chrupkim:)

Co na kanapce- to widać :) Wieem,  że  ten żółty  ser to sam tłuszcz,  ale ja jestem od niego uzależniona.  Mąż  kiedyś  nazywał  mnie " serową panienką"
Do końca  dnia jeszcze troooche zostało,  dlatego przytulam się  do butelki wody:)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz