środa, 15 marca 2017

Pulpety w sosie warzywnym

Z racji tego, że mój dwulatek jest absolutnym fanem "kotlecików" dzis znooooowu ONE! Niebardzo miałam ochotę na te w sosie pomidorowym, pieczarkowym czy koperkowym. Te za sprawą marchewki są tak dobre-że aż słodkie <3

SKŁADNIKI
Pół kg mięsa mielonego z indyka
1 szklanka płatków owsianych (u mnie górskie z siemieniem lnianym)
1 średnia marchewka
1 mała pietruszka
1 jajko
1 łyżka bulki tartej
Mleko (do namoczenia płatków, ilość taka-by przykryła płatki)
Sól, pieprz, czosnek granulowany, przyprawa do mielonego (niekoniecznie, ale jak kto lubi), majeranek, i wszystko to-czym lubicie przyprawiac mielone:)

Sos:
2 średnie marchewki
1 średnia pietruszka
1/2 czerwonej papryki
Ok. 10cm białej części pora
1 łyżka jogurtu greckiego lub serka śmietankowego (u mnie serek wystąpił, zamiennie-bo jogurtu zabrakło :))
Kostka rosołowa
Sól, pieprz


Płatki moczymy w mleku ok. Pół h.
Do miesa dodajemy startą na grubych oczkach marchewkę i pietruszkę,odciśnięte płatki, jajko, bułkę i przyprawy. Całość mieszamy i odstawiamy.
Do garnka wlewamy wodę i gotujemy ją razem z kostką, tartą  marchewką i pietruszką, pokrojonym w cienkie krążki porem, drobno posiekaną papryką. Gotujemy całość około 10 min.
 Z masy mięsnej formujemy małe pulpety i wrzucamy je do gotujących się warzyw. Diusimy wszystko kolejne 15 min.
 Po tym czasie pulpety wyciągamy z sosu, zageszczamy go jogurtem/serkiem. Pulpety wracają do gotowego sosu:)

U mnie standardowo do obiadku kasza:)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz