środa, 8 marca 2017

Schab duszony w sosie pieczarkowym

Przepis na to proste, "lajtowe" danie mam dzieki siostrze i jej staraniom o zgubienie kilku kilogramów :)

Standardowo u mnie obiad na dwa dni-dla 4 osób (w tym mojego dwulatka który je czasem wiecej niż mama) Dlatego w tym przepisie gramatury podawać nie będę, bo to już można dobrać do własnych potrzeb:)

Tak więc potrzebujemy :
Kilka plastrów schabu
Cebula
Oliwa z oliwek (lub olej)
Kilka pieczarek
Sól, pieprz, majeranek (lub poprostu wszystkie przyprawy ktore dajecie do sosu pieczarkowego)
Jogurt grecki


Schab lekko rozklepujemy, posypujemy pieprzem i skrapiamy oliwa/olejem (odrobina!) podsmażamy i zalewamy woda. Dusimy 1,5h.
Cebule szklimy, także na niewielkiej ilości oleju, dodajemy pieczarki i także chwile dusimy.

Kiedy schaby będą miekkie dodajemy pieczarki z cebulką. Dopiero wtedy solimy i doprawiamy tym co lubimy:) na koniec dodajemy kilka łyżek jogurtu. Ja nie lubię "wodnistych" sosów, wiec na koniec odlałam go do innego garnka i redukowałam gotując koło 20min. Jogurt oczywiście się zważył, ale i na to jest metoda-zblendować-i mamy gestszy sos:) 




Brak komentarzy:

Prześlij komentarz